czwartek, 4 lutego 2016

Zupa z soczewicy

Do soczewicy miałam kilka podejść. Chociaż na początku leżała w mojej szafce dość długo, bo po prostu nie miałam co z nią zrobić, teraz w zasadzie nie ma tygodnia żebym nie zrobiła dania z jej udziałem. A zupa gości u mnie bardzo często.
Ta jest gęsta i mocno rozgrzewająca, a dzięki dodatkowi curry i wielu innych ziół jest także bardzo aromatyczna. Doskonale nadaje się na chłodniejsze dni lub do zabrania do pracy w termosie w ramach konkretniejszego posiłku.

Składniki:
1 szklanka czerwonej soczewicy
1 szklanka zielonej soczewicy
2 cebule
1 duży ząbek czosnku
1 duża marchew lub 2 mniejsze
1 pietruszka
plaster selera
1 duży ziemniak
8 sporych pieczarek
2 łyżki oleju rzepakowego
Przyprawy: 1 czubata łyżeczka curry, 1/2 łyżeczki majeranku, 1/2 łyżeczki kurkumy, 1/2 łyżeczki tymianku, 1 łyżeczka słodkiej papryki, sól (około 1 płaskiej łyżki) oraz pieprz
około 2-2,5 litrów wody

Przygotowanie:
Na patelni rozgrzać olej. Wrzucić posiekaną cebulę, zeszklić. Dodać przeciśnięty przez praskę czosnek i chwilę przemieszać. Dorzucić pokrojone w kosteczkę warzywa - marchew, pietruszkę, seler oraz ziemniak oraz pokrojone w plasterki pieczarki. Chwilę przesmażyć. Następnie dodać dokładnie odcedzoną zieloną oraz czerwoną soczewicę oraz zioła, a także sól i pieprz. Całość smażyć około minuty, a następnie zalać wrzącą wodą. Gotować około 30 minut, aż warzywa zmiękną, a czerwona soczewica rozgotuje się i zagęści zupę.

Całość - 6 porcji
Wartość energetyczna 1 porcji: 323 kcal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...