czwartek, 4 lutego 2016

Pad Thai

Miłość do kuchni orientalnej, owoców morza i nietypowych smaków zaczęła się u mnie w roku 2011, kiedy to jako studentka zaczęłam pracę w sklepie Kuchnie Świata. Wszystko było nowe, ciekawe, nieznane i bardzo kuszące. Po początkowym przerażeniu jakie wywoływały u mnie pytania o asafetydę, sos Tamari, Hijiki, agar-agar czy Shichimi togarashi, bardzo szybko sama zaczęłam kupować liczne produkty w swoim miejscu pracy. Jednym z pierwszych dań, które robiłam był właśnie Pad Thai czyli makaron ryżowy z orientalnym sosem, orzeszkami ziemnymi i z kurczakiem.
Ta wersja zawiera krewetki, z którymi doskonale komponuje się słodkawy sos. Dodatek grubo siekanego szczypiorku oraz kiełków fasoli mung dodaje daniu świeżości, natomiast orzeszki ziemne przyjemnie chrupią między kęsami. Polecam każdemu miłośnikowi kuchni tajskiej.

Składniki:
100g makaronu ryżowego
2 łyżki oleju rzepakowego
3 ząbki czosnku
8-10 obranych krewetek (u mnie rozmiar 16/20)
2 jajka
1 szklanka kiełków fasoli mung
1 pęczek szczypiorku
2 łyżeczki posiekanych orzeszków ziemnych
Sos:
4 łyżki sosu rybnego
2 łyżki soku z limonki
2 łyżki pasty z tamaryndowca
3 łyżki ksylitolu (użyłam zamiast cukru)
1 łyżka sosu chilli, np. sriracha

Przygotowanie:
Składniki sosu wymieszać. Ugotować makaron ryżowy (ok. 3 min.). Na patelni rozgrzać olej, dodać posiekane ząbki czosnku, chwilę przesmażyć. Dodać krewetki i smażyć około 3 minut dość często mieszając. Wbić jajka i delikatnie przemieszać. Wrzucić odcedzony makaron, i całość przesmażyć 2 minuty, następnie wlać sos i mieszać kolejne 2 minuty. Na koniec dodać szczypior i kiełki fasoli mung i jeszcze raz wszystko dokładnie wymieszać. Całość posypać posiekanymi orzeszkami ziemnymi.

Całość - 2 porcje
Wartość energetyczna 1 porcji: 560 kcal

Oryginalny przepis pochodzi ze strony kwestiasmaku.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...