czwartek, 4 lutego 2016

Carpaccio z buraczków z fetą

Jakiś czas temu był taki okres, że bardzo długo nie jadłam buraczków. Właściwie chyba tylko dlatego, że poza barszczem i ćwikłą nie miałam pomysłu na ich wykorzystanie. Carpaccio z buraczków zobaczyłam kiedyś w gazecie, gdzie zestawiono je z serem kozim. Wyglądało obłędnie, więc stwierdziłam, że i ja je zrobię.
Swoje buraczki połączyłam z fetą, a w zasadzie z Favitą, czyli polskim, troszeczkę oszukanym odpowiednikiem oryginalnej greckiej fety. Do tego pestki dyni i wyszło połączenie idealne. Opcjonalnie polecam także wykorzystanie kremu baslamicznego - komponuje się równie świetnie.

Składniki:
1 burak gotowany lub pieczony (można wykorzystać także gotowane buraczki pakowane próżniowo, dostępne np. w Lidlu) - ok. 250g
2 plastry (ok. 1/4 kostki) sera Feta (Favita) - 12% tł.
1 łyżka pestek dyni

Przygotowanie:
Buraki upiec w piekarniku (opłukać, w całości zawinąć w folię aluminiową i piec około 1h w temp. 180 st., po ostudzeniu obrać). Pokroić na cienkie plasterki. Fetę rozkruszyć w palcach, posypać buraczki. Pestki dyni uprażyć na suchej patelni, tak aby nabrały złocistego koloru i zaczęły intensywniej pachnieć. Posypać po wierzchu i gotowe :)

Wartość energetyczna: 278 kcal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...