niedziela, 26 marca 2017

Pudding chia z mango

Uwielbiam wszelkie potrawy na bazie mleka kokosowego, ponieważ są zwykle niesamowicie aksamitne. Ten pudding przypadł mi wyjątkowo do gustu ze względu na dodatek mojego ukochanego mango, ale równie dobrze nadadzą się tutaj inne, ulubione przez Was owoce (w sezonie szczególnie polecam maliny!). Deser jest bardzo prosty w przygotowaniu i do tego pięknie wygląda!

Składniki, 4 porcje:
400 ml mleka kokosowego
4 czubate łyżki nasion chia
ziarenka z 1 laski wanilii
2 łyżki miodu
1 duże mango

Przygotowanie:
Do rondelka wsypać nasiona chia, zalać mlekiem kokosowym, dodać ziarenka z 1 laski wanilii oraz miód, pomału zagotować. Gotować pod przykryciem na małym ogniu około 10 min. Przelać do pucharków, a gdy masa przestygnie wstawić do lodówki na 2-3h (nie jest to konieczne, bo masa będzie już całkiem gęsta - ja lubię jednak kiedy pudding jest bardziej "zbity"). Przed podaniem położyć na wierzchu pokrojone w kosteczkę lub zblendowane na puree mango (u mnie pół na pół).

Wartość energetyczna 1 porcji: 316 kcal

2 komentarze:

  1. U mnie też dzisiaj zagościł pudding chia, ale z truskawkami i bez mleczka kokosowego (jakoś zanim nie przepadam) :) Ja zazwyczaj odstawiam na 2-3h i wtedy samo gęstnieje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mmmm, też brzmi pysznie! :) w ten sposób również można przygotować, ja jednak przyzwyczaiłam się do wersji podgotowanej :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...