poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Batony z masła orzechowego z czekoladą - bez cukru i słodzików, bez glutenu

Przepis ten poznałam dzięki mojej pacjentce, która na wizycie w swoim dzienniczku żywieniowym wspomniała o takim fajnym deserze. Batony zachwyciły mnie głównie z powodu tego, że nie trzeba dodawać do nich absolutnie żadnych substancji słodzących - cukru, ksylitolu, miodu itd. Masło orzechowe, podobnie jak dla mnie, dla wielu osób jest fajnym substytutem słodyczy, więc od razu wiedziałam że ten przepis przypadnie mi do gustu. Nie myliłam się :) Na próbę zrobiłam połowę porcji z oryginalnego przepisu i myślę że jest to fajne rozwiązanie jeśli macie ochotę na jakiś fajny deser, a nie chcecie żeby została Wam cała blacha do zjedzenia :)

Składniki, 6 batonów:
1 jajko
1/2 szklanki masła orzechowego
1 łyżka mąki kokosowej
pół łyżeczki proszku do pieczenia
mała garść posiekanej czekolady / kropelek czekoladowych (ok. 20g)

Przygotowanie:
Piekarnik rozgrzać do 180 st. Jajko rozkłócić, wymieszać z masłem orzechowym. Dodać mąkę kokosową oraz proszek do pieczenia. Porządnie ugnieść masę (ugnieść, ponieważ masa będzie dość gęsta). Masę przełożyć do keksówki (u mnie idealnie sprawdziła się mała o wymiarach 22x10cm) i wyrównać. Posypać czekoladą i porządnie ją docisnąć. Wstawić do piekarnika i piec ok. 15 minut. Kroić po ostudzeniu (masa dopiero wtedy się zestali).


Wartość energetyczna 1 batonika: 147 kcal

Oryginalny przepis pochodzi ze strony teiisheri.pl 

2 komentarze:

  1. Można uszyc innej mąki niż kokosowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę że bez problemu :) można użyć np. migdałowej w tych samych proporcjach lub owsianej, gryczanej, ryżowej lub nawet pszennej pełnoziarnistej - tych mąk dałabym wtedy 2 łyżki.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...