poniedziałek, 30 stycznia 2017

Kokosowe ciasto z białej fasoli - bez mąki i cukru

Na przepis natknęłam się zupełnie przypadkiem, szukając inspiracji na ciasto z kokosem, którego po prostu uwielbiam. Biała fasola? Ciacho, które wygląda jak zwykła, biała babka? Bez mąki? Wiedziałam że muszę wypróbować. Przygotowanie do pieczenia jest naprawdę błyskawiczne (zajęło mi jakieś 5 minut), a efekt - fantastyczny! Zadowoli wszystkich fanów kokosa w każdej postaci. Jedyny minus? Zostawione w otoczeniu bliskich Wam łasuchów zniknie w kilka chwil ;)

Składniki, 10-12 porcji:
1 puszka białej fasoli (240g po odsączeniu)
4 jajka
80g jogurtu naturalnego
70g wiórków kokosowych
60g ksylitolu/erytrolu
35g oleju kokosowego (dałam nierafinowany co jeszcze wzmocniło kokosowy aromat)
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
kilka kropel olejku/ekstraktu waniliowego lub migdałowego (dałam migdałowy, polecam!)

Przygotowanie:
Piekarnik nagrzać do 180 st. Fasolę odsączyć z zalewy, wypłukać i ponownie dokładnie odsączyć na sitku. Wrzucić do miski razem z upłynnionym olejem kokosowym, jogurtem, ksylitolem/erytrolem, olejkiem/ekstraktem, proszkiem do pieczenia oraz wiórkami kokosowymi. Zblendować na gładką masę. Dodać jajka i ponownie zblendować (masa będzie dość rzadka). Przełożyć do małej keksówki (moja ma wymiary 22x10cm) wyłożonej papierem do pieczenia i włożyć do piekarnika. Piec 60-65 minut aż ciasto ładnie się zrumieni, a patyczek wbity w ciasto będzie prawie suchy (prawie, ponieważ ciasto jest fantastycznie wilgotne, więc patyczek może wydawać się nie do końca suchy - na pewno nie powinno zostać na nim ciasto). Ostudzić.

Wartość energetyczna porcji (1/12 ciasta): 130 kcal (lub 1/10 ciasta: 149 kcal)




Przepis pochodzi ze strony nebeskaa.blogspot.com

8 komentarzy:

  1. a czy można czymś zastąpić jogurt?

    OdpowiedzUsuń
  2. można spróbować z jogurtem roślinnym, np. sojowym czy owsianym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie zapraszam😊 aktualnie blog jest przeniesiony na dietlicious.pl tam też dodaję najnowsze przepisy😊

      Usuń
  4. Jak dotąd wszystkie moje próby dietetycznych ciast niezbyt się sprawdziły, więc chętnie skorzystam z tej propozycji. Choć zdrowe ciasta nie wychodziły mi jak do tej pory za to uwielbiam piec muffinki i moim ulubionym przepisem jest https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/ Przyjaciólka pokazała mi ten przepis i od tego czasu regularnie je piekę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapraszam serdecznie na dietlicious.pl - ostatnio dodany przepis to razowe muffinki marchewkowe, które powinny bardzo pozytywnie Panią zaskoczyć😊

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto wyszło bardzo dobre, jest wilgotne. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...